חפש עם גוגל

יום שלישי, 9 בספטמבר 2008

Ynet - כתבה על שוד הארנונה של עיריית לוד


בYnet התפרסמה גם כן כתבה על שוד הארנונה של עיריית לוד:



עיריית לוד מציגה: שוד הארנונה הגדול

תושבי שכונת גני אביב בלוד התעוררו בוקר אחד וגילו שהדירה שלהם גדלה בעשרות מ"ר. עכשיו הם נדרשים לשלם עוד מאות שקלים על הארנונה, למרות ש"אף אחד לא הגיע לערוך מדידות". העירייה: הוספנו גם קירות פנימיים וחיצוניים


הגודל כן קובע? תושבים בלוד מתרעמים על חיובי הארנונה המוגדלים שהונחתו עליהם לאחרונה. "התעוררתי בוקר אחד וגיליתי להפתעתי שהדירה שלי גדלה בן לילה מ-103 מ"ר ל-113 מ"ר, ושעלי לשלם רטרואקטיבית סכום של כ-31 שקלים על כל מ"ר החל מה-1 בינואר 2008. זו ממש הפקרות". כך אומרת בכעס י.ב משכונת גני אביב בלוד, תוך שהיא מנופפת בידיה בהודעת העירייה שהגיעה אליה.

לדבריה, שכנתה המתגוררת ממול, בדירה ממש זהה לשלה, קיבלה הודעה כי דירתה גדלה "רק" ב-3 מ"ר. כשפנתה לעירייה לשאול לפשר הדבר, נאמר לה לטענתה כי במדידות הקודמות נעשו טעויות וכי אלו הן המדידות הנכונות. "בכל מקרה, אף אחד לא הגיע למדוד מחדש את הדירה", היא אומרת.


השבוע, בסיור שערכנו במרכז המסחרי הקטן בלוד, אפשר היה להבין כי הנושא הפך לשיחת היום, וכי תושבים רבים קיבלו הודעות דומות תחת הכותרת "תוספת לחיוב שומה לשנת הכספים 2008 בגין מדידה מחדש".

בעקבות המכתבים שהוציאה העירייה, התארגנה בשכונה הפגנת מחאה בהשתתפות כ-100 תושבים, ואף נשכר עו"ד שייצגם למול העירייה. "עושים מאיתנו צחוק", אומר אבי, תושב השכונה ובעל משרד תיווך במקום.

לדבריו הוא קיבל הודעה על כך שדירתו גדלה ב-29 מ"ר – מ-66 ל-95 מ"ר, ואילו בית שכנו, הזהה לביתו במדויק, קיבל הודעה על כך שביתו גדל ב-9 מ"ר בלבד.

דובר העירייה יורם בן ארוש מסר, כי בסקר מדידות שהחל ב-2006 נמדדו רבי הקומות בעיר. "גדלי הדירות עודכנו לפי דיווחי הקבלן אולם על פי צו המיסים של העירייה יש גם לכלול שטחים פנימיים לרבות קירות פנימיים וחיצוניים, מרפסות מקורות, גלריות, חדרי ביטחון ומחסנים, כלומר שיטת הגבייה בלוד היא 'ברוטו ברוטו'".


פורסם בבלוג "לוד עירי" 9/09/08

אין תגובות: