חפש עם גוגל

יום שלישי, 29 בנובמבר 2011

לוד: 2.5 מליון ₪ יושקעו בתכנון תחנה מרכזית חדשה בלוד



מי לא מכיר בלוד את התחנה המרכזית, אשר אינה דומה היום לאף תחנה אחרת במדינה. היא נמצאת במרכז העיר הישנה, במקום די מבודד וחשוך בלילה, בלי מבנה מסודר לרווחת הנוסעים או לוח אלקטרוני שמורה על תדירות הקווים ומועדיהם. לעיתים דרוש קו אוטובוס נוסף כדי להגיע אליה, לרוב מעדיפים התושבים את מוניות השירות בתוך העיר או את הרכבת לנסיעות בין עירוניות שכן אין ממנה קווים ישירים לערים הגדולות, לירושלים לדוגמא.

כיום התחנה המרכזית לא מסבירה פנים למגיעים אליה, לא בימי הקיץ החמים ובוודאי לא בימי החורף הגשומים. המדובר למעשה במסוף עם שלושה רציפי נוסעים בהן מצויות שמונה תחנות אוטובוס. החל משעות הצהריים המאוחרות, לקראת הערב והלילה הופכת התחנה המרכזית שוממה ובלתי פעילה, ותחנות הבטון הבודדות המוצבות בה הופכות מיותמות.

התחנה המרכזית בלוד הוקמה בראשית ימיה של העיר. מאז ובחלוף השנים, לא עלה בידה של העירייה להביא לכך שגופי תחבורה ציבורית או משרדי ממשלה רלוונטיים יכירו באחריותם לשדרג את התחנה ולהתאימה לעידן המודרני המתקדם. המחלוקות על השטח הקיים, ניתשה בין חברת אגד לבין מינהל מקרקעי ישראל באשר לזכויות על המקרקעין, וכך התעכב הפתרון במשך שנים.

מאיר ניצן, יו"ר הועדה הממונה על העיר לוד, החליט לא עוד! לאחרונה הצליח ניצן לאשר במועצת העיר תב"ר מיוחד בגובה 2.5 מליון ₪ שהושג ממשרד התחבורה, לצורך תכנון תחנה מרכזית חדשה שתמוקם בסמוך לתחנת הרכבת בלוד, אשר גם היא הולכת לעבור שדרוג. פשוט, יעיל וחכם.

התחנה המרכזית החדשה תכלול את כל המאפיינים של תחנה מודרנית, הכוללת רציפי נוסעים נגישים לנוחות הנוסעים, אולם נוסעים ומרכז מסחרי, שילוט אלקטרוני ומערך קווי תחבורה המופעלים בתדירויות גבוהות יותר.

"לא יעלה על הדעת שבלוד, כעיר שנמצאת במרכז המדינה אין תחנה מרכזית ראויה" אמר מאיר ניצן, "אנו רוצים להקים את התחנה הזו בסמיכות לתחנת הרכבת. זהו אחד הצעדים החשובים לשינוי דימויה של לוד, גם במסגרת התחבורה הציבורית".

אין תגובות: