חפש עם גוגל

יום ראשון, 31 באוגוסט 2008

מחאה בלוד הילדים נחשפים לעשן רעיל

בעקבות פניית הבלוג "לוד עירי" לYNET פורסמה כתבה בנידון:
רצינו לציין שזו רק ההתחלה ואנו נעקוב אחר ההתפתחויות בנושא

האתר. מבט מרחוק. תושבי השכונה רוצים להרחיקו יותר. צילום: יובל טבול










מחאה: "הילדים שואפים עשן רעיל"



בשכונת "נווה אורנים" בלוד מודאגים משריפת מתכות המתבצעת, לטענתם, בסמוך לשכונה ומסכנת את ילדיהם. המשרד לאיכות הסביבה: "נגביר את הפיקוח". בעיריית לוד מבטיחים: "הסיירת הירוקה תתגבר את פעילותה במקום"


להוציא מהשכונה: "הילדים הולכים לגן כשהם שואפים עשן כימיקלים ומתכות רעילות לריאותיהם הצעירות". כך אומר בכעס י', תושב שכונת "נווה אורנים" בלוד, בהתייחסו למשרפה הפועלת בסמוך לשכונה.
לדברי י' ותושבים אחרים בשכונה, המשרפה הפועלת במקום זה יותר משנה, מסכנת את בריאותם ואת בריאות ילדיהם, הנאלצים לטענתם לספוג לריאותיהם עשן
רעיל המיתמר מהמשרפה כאשר מתבצעת במקום שריפה של מתכות. י' מספר, כי שריפת המתכות מתבצעת בזמנים שונים, וגם בשעות אחר הצהריים, "בזמן שהילדים משחקים בגן השעשועים שהעירייה הציבה".
י' פנה מספר פעמים בנושא למשרד לאיכות הסביבה, לסיירת הירוקה ולעירייה, אך לדבריו דבר לא נעשה בנדון. כאשר פנה לסלאווה דעאס, רכזת פניות הציבור במשרד לאיכות הסביבה, זו השיבה לו לדבריו כי הבעיה ידועה ושאין מה לעשות בנידון משום שלא מצליחים לתפוס את האחראים לדבר, למרות שניסו לעשות זאת מספר פעמים.

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר, כי "במקום יש ריכוז גדול של מתכות לצורך מסחר ובעבר אכן היו שריפות במקום. מזה מספר חודשים, לאחר טיפול המשרד להגנת הסביבה בנושא, לא התקבלו במשרדנו תלונות בנושא. עם זאת, לאור התלונה אנו נגביר את רמת הפיקוח באתר זה למניעת קיומן של שריפות במקום".
מעיריית לוד נמסר בתגובה, כי "מבדיקת הנושא עם מפקח המשטרה הירוקה שביקר במקום בימים האחרונים עולה, כי לפני שבוע וחצי פרצה דליקה במקום, שהוא מחוץ לתחום שיפוטה של לוד, אשר ככל הנראה הייתה המקור לעשן ולריח החריף".
"בעקבות תלונת תושבי שכונת "נווה אורנים" הסמוכה, פנתה העירייה למשרד להגנת הסביבה, אשר חקר את בעל המקום שטען כי בלילות מגיעים טנדרים אשר פורקים תכולתם ואז שורפים את המתכות בכוונה כדי להוציא את הנחושת. העירייה מבקשת להוסיף כי הסיירת הירוקה תתגבר את פעילותה באזור ותפעל ככל יכולתה למנוע סיכוני בריאות מהציבור".

אין תגובות: